Biuro dla Twojej firmy

biuro firma

Każda firma potrzebuje biura, w zależności od wielkości przedsiębiorstwa i profilu jego działalności powierzchnia biurowa będzie mniejsza lub większa, np. lokal dla agencji zatrudnienia czy kancelarii prawnej musi być obszerny, wszyscy pracownicy parają się tutaj pracą umysłową, zatem w biurze musi znaleźć się miejsce dla każdego z nich. Przeciwieństwem tego zapotrzebowania będzie warsztat samochodowy, w którym biuro potrzebne jest w niewielkim stopniu, bo niewiele osób zajmuje się w nim kwestiami administracyjnymi, toteż w przypadku warsztatu za całe biuro może służyć jeden pokój. Jeśli firma potrzebuje większej przestrzeni, wówczas w grę wchodzą takie rozwiązania jak: kupno gotowego lokalu, budowa biura czy wynajem. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, warto się nad nimi zastanowić przed podjęciem decyzji co do rozwiązania, które będzie najbardziej korzystne dla firmy.

Budowa biura

Budowa powierzchni biurowych to kosztowne, czasochłonne i bardzo angażujące przedsięwzięcie. Budynki komercyjne muszą spełniać nieco inne, w wielu kwestiach bardziej zaostrzone normy prawne. Ponadto ważne są w nich takie elementy jak odpowiednia akustyka, aby dźwięki nie przeszkadzały w pracy, oświetlenie – najbardziej korzystnie na skupienie wpływa światło dzienne, dlatego budynek powinien być tak zaprojektowany, aby dostarczać go jak najwięcej do każdego stanowiska pracy. Newralgicznym elementem jest też instalacja, musi ona zostać tak zaprojektowana i wykonana, aby zapewniała stały, nieprzerwany dostęp prądu – bez niego nie można pracować na komputerach, co w przypadku wielu stanowisk i firm oznacza, że nie można pracować wcale. Ważna jest też odpowiednia infrastruktura internetowa. Zaletą budowy biura jest to, że można je zaprojektować tak, aby spełniało wszystkie potrzeby i było wyposażone w każdą, ułatwiająca prace w danej branży funkcjonalność.

Kupno biura

Kupno przestrzeni biurowej to także kosztowe rozwiązanie. Szczególnie jeśli ma ono mieścić się w atrakcyjnej, prestiżowej lokalizacji. Z kupnem biura, podobnie jak z jego budową wiąże się też konieczność zadbania o wszystkie naprawy i kwestie związane z eksploatacją i zarządzaniem lokalem czy budynkiem. Kupując biuro, nie da się zaprojektować go według własnego uznania, w pewnych kwestiach trzeba iść na kompromisy. Kłopotem będzie też sytuacja, kiedy firma rozrośnie się na tyle, że pracownicy nie pomieszczą się już w lokalu, wówczas trzeba będzie poszukać nowego biura.

Wynajem biura

Znaczna część przedsiębiorców decyduje się na wynajmowanie biura. W Krakowie, w szczególności polecamy: https://www.herbewo.krakow.pl/. Dzięki temu mogą mieć siedzibę w atrakcyjnej lokalizacji bez ponoszenia jednorazowo ogromnych wydatków i wikłania się w kredyty. Wynajmując biuro, można dostosować jego wielkość do potrzeb firmy i nie płacić za dodatkową, na razie niewykorzystywaną przestrzeń. Jeśli firma się rozrośnie, zmiana lokum jest o wiele łatwiejsza. Ponadto wszystkimi kwestiami związanymi z administrowaniem budynkiem zajmuje się wynajmujący, co dla wielu firm jest atutem nie do przecenienia.